З метою найповнішого виконання функцій Фонд соціального
страхування від нещасних випадків створює спеціалізовану медичну та патронажну
службу соціального страхування;
18) вжити всіх необхідних заходів для підтримання,
підвищення та відновлення працездатності потерпілого;
19) забезпечити згідно з медичним висновком домашній догляд
за потерпілим, допомогу у веденні домашнього господарства (або компенсувати
йому відповідні витрати), сприяти наданню потерпілому, який проживає в
гуртожитку, ізольованого житла;
20) відповідно до висновку лікарсько-консультаційної комісії
(далі – ЛКК) або медико-соціальної експертної комісії (далі – МСЕК) проводити
навчання та перекваліфікацію потерпілого у власних навчальних закладах або на
договірній основі в інших закладах перенавчання інвалідів, якщо внаслідок
ушкодження здоров'я або заподіяння моральної шкоди потерпілий не може
виконувати попередню роботу; працевлаштовувати осіб із зниженою працездатністю;
21) організовувати робочі місця для інвалідів самостійно або
разом з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи з
іншими заінтересованими суб'єктами підприємницької діяльності; компенсувати при
цьому витрати виробництва, які не покриваються коштами від збуту виробленої
продукції, за рахунок Фонду;
22) у разі невідкладної потреби подавати інвалідам разову
грошову допомогу, допомогу у вирішенні соціально-побутових питань за їх рахунок
або за рішенням виконавчої дирекції Фонду та її регіональних управлінь – за
рахунок Фонду;
23) сплачувати за потерпілого внески на медичне та пенсійне
страхування;
24) організовувати залучення інвалідів до участі у
громадському житті;
25) вживати заходів щодо удосконалення своєї діяльності.
Фонд має право:
1) видавати у межах своєї компетенції постанови, накази,
положення, інструкції, методичні рекомендації з питань профілактики нещасних
випадків, медичної, професійної та соціальної реабілітації потерпілих,
відшкодування матеріальної та моральної шкоди застрахованим і членам їх сімей,
фінансування системи страхування від нещасних випадків;
2) у разі потреби приймати разом з іншими центральними та
місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування спільні
акти;
3) одержувати від страхувальників і осіб, які добровільно
застрахувалися у Фонді, інформацію та документи, що стосуються нарахування і
сплати страхових внесків до Фонду, перевіряти правильність складання цих
документів;
4) проводити в порядку, визначеному законодавством України,
планові та позапланові виїзні перевірки фінансово-господарської діяльності
суб'єктів підприємницької діяльності щодо сплати та цільового використання ними
збору на страхування від нещасних випадків;
5) вимагати від керівників та інших посадових осіб
страхувальників усунення порушень законодавства щодо сплати страхових внесків і
використання коштів Фонду; застосовувати до порушників санкції, передбачені
законодавством;
6) відносити підприємства у разі систематичних порушень
нормативних актів про охорону праці до більш високого класу професійного ризику
виробництва або знижати цей клас з початку фінансового року, якщо
страхувальником значно поліпшено стан охорони праці;
7) одержувати від центральних та місцевих органів виконавчої
влади безоплатно інформацію для здійснення покладених на Фонд завдань;
8) одержувати кредити у банківських установах;
9) брати участь у проведенні відповідними спеціалістами
експертної оцінки умов і безпеки праці на окремих підприємствах.
10) створювати власні спеціалізовані
лікувально-профілактичні заклади, навчальні заклади для навчання та
перекваліфікації потерпілих від нещасних випадків на виробництві, підготовки,
перепідготовки і підвищення кваліфікації працівників виконавчої дирекції Фонду,
а також своє видавництво з відповідною поліграфічною базою.
Фонд несе відповідальність згідно із законодавством за
шкоду, заподіяну застрахованим особам внаслідок невиконання, несвоєчасного або
неналежного виконання умов страхування, встановлених законодавством.
|