RSS
Страхування

Меню сайту

Пошук

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


 страхування автоцивілка 


Короткострокове страхування приватного автотранспорту


 Пропорційний повернення

Якщо з якої-небудь причини страховики вирішують розірвати договірстрахування під час дії поліса, вони зобов'язані повернути відповіднучастину страхової премії. Це називається "пропорційний повернення".

Возвращаемая страхувальникові сума визначається наступним чином:

Сума повернення = Сплачена премія х Час, що залишився до закінчення дії полісу

Повний термін дії поліса

3.2. Тарифи при короткостроковому страхуванні

Тарифи короткострокового страхування використовуються, коли страхувальник поякої-небудь причини бажає отримати страхове покриття на період меншеодного року. Це тарифи вище, ніж тарифи при страхуванні на звичайний термін

(від року і більше), оскільки страховик несе однакові витрати позазалежно від терміну контракту. Короткострокове страхування частовикористовується водіями, які мають порівняно невеликий досвід ууправлінні автотранспортом. Особливо це відноситься до тих випадків,коли автомобілі беруться на прокат.

Величина страхових премій може трохи відхилятися від тих, якіє середніми по ринку, і наводиться нижче.

| Термін страхування | Премія,% від річної |

| 1день | 5 |

| 8дней | 10 |

| 15 днів | 12,5 |

| 1 місяць | 20 |

| 2 місяці | 25 |

| 3 місяці | 30 |

| 4 місяці | 40 |

| 5 місяців | 50 |

| 6 місяців | 60 |

| 7 місяців | 65 |

| 8 місяців | 75 |

| 9 місяців | 85 |

| більше 9 місяців | повна сума премії за рік |

Короткострокові поліси не передбачають знижку за безаварійну їзду.

Вони не можуть бути відновлені і зазвичай не продовжуються [4].

Знижка за безаварійну їзду

Це популярна система заохочення тих водіїв, які не допускаютьаварій. У деяких країнах вона діє по-іншому: зі страхувальниківстягуються премії за єдиною ставкою, яка, в разі виникненняпретензій, може бути збільшена на певний відсоток. Є фактом,що заохочення акуратних водіїв такою знижкою входить в протиріччя зголовним принципом страхування. Мета страхування - створити фонд компенсаціїдля небагатьох потерпілих за рахунок внесків багатьох страхувальників. Повернення жчастини грошей водіям, не яка вчиняє аварій, не відповідає цій меті.

Більшість страховиків, проте, використовують систему знижок для тих,хто намагається запобігти виникненню претензій. Величина знижки прямозалежить від числа років безаварійного водіння застрахованого транспорту.

Ця система дійсно знижує загальні витрати з відшкодування, так якневеликі пошкодження страхувальник прагне виправити сам, щоб невтратити право на знижку.

Страхувальники часто вважають цю знижку "знижкою за бездоганність".
Але це не так. Більш поширена назва "бонус за відсутністьпретензій ", що теж не зовсім вірно, оскільки це все-таки знижка [5].
1. Приклад

Водій акуратно припаркував машину на вулиці і увійшов в магазин. Віндосить довго пробув там, вибираючи подарунок. Вийшовши з магазину, вінпопрямував до машини. Коли ж водій, вийнявши ключі, підійшов до своєїмашині, він зупинився, як укопаний: на дверях машини була великаподряпина, переднє крило і капот були пом'яті. Осколки передньої фари лежалина дорозі. Небагато перехожі співчували йому, але ніхто не міг відповісти найого питання про те, що ж сталося. Лише маленький хлопчик сказав, що вінчув тріск, коли величезна машина з причепом проїжджала мимо.

Водій повідомив в поліцію і заявив своєму страховикові про виникненняпретензій. Страховик оплатив вартість ремонту автомобіля.

Коли було надіслано повідомлення про продовження договору, знижка була знижена.

Водій запитав про причину зниження знижки у страхового брокера, адже вінніколи раніше не здійснював аварії і навіть не притягувався до відповідальностіза порушення правил дорожнього руху. Брокер дав таке пояснення:

"Ви заявили претензію за полісом. Без страховки Ви б заплатили за ремонт

1150ф.ст. Саме для таких інцидентів Ви і виписували страховий поліс,тому не треба нас звинувачувати ".

Якби ця вантажівка був знайдений і вина його водія була б доведена,то страхова компанія могла б відшкодувати витрати за рахунок винного ізнижка водію за безаварійну їзду не була знижена.

Величина знижки за безаварійну їзду визначається кожним страховикомпо-різному. Вона виражається у вигляді відсотка від сплачується страхової преміїі збільшується протягом 4 або 5 років. Зазвичай вона складає від 20 до 65%.

Деякі страховики застосовують знижку навіть до власників нових автомобілів,які мають досвід водіння, але ніколи не страхувалися на своє ім'я (водилимашину чоловіка, дружини або роботодавця) [2].

 Фактори, що впливають на проведення страхування автотранспортних засобів

На оцінку величини ризику при визначенні суми страхової преміївпливає ряд факторів:

> вік, водійський стаж страхується та осіб, що мають право керувати автомобілем;
> тип автомобіля;
> район, де знаходиться гараж або автостоянка;
> функціональне призначення транспортного засобу;
> величина необхідного страхового покриття.


Вік та стаж водіння

Статистика показує, що молоді водії потрапляють в аварії частіше,ніж літні. Для стимулювання безаварійної їзди страховики вимагають,щоб при аварії страхувальники оплачували частину збитків. Це називаєтьсяфраншизою. Визначення "молодий водій" розуміється кожним страховиком за -своєму і впливає на розмір франшизи. Страховик може встановити франшизуу розмірі 200 ф.ст. для водіїв не старше 21 року, 100 ф.ст. - Дляводіїв у віці від 21 до 25 років і ще меншу - для тих водіїв,яким уже за 25.

Франшизи не завжди залежать від водійського стажу і можуть застосовуватисядо недосвідченим водіям (водіям, які не мають повних прав водія абощо має їх менше 12 місяців). "Недосвідченим" водіям у віці понад 30 років

(іноді 25) також пропонується франшиза у розмірі 100 ф.ст.

Якщо страхувальник добровільно вибере франшизу в обмін на знижку зістрахового тарифу, то така франшиза буде додатковою до будь-якоїфраншизі, що застосовується до страхувальника як до молодого або недосвідченомуводієві. Деякі страховики пропонують знижки водіям у віцібільше 50 або 55 років тому, що досвід показує, що вони роблять меншеаварій, ніж більш молоді водії. Багато страховиків вимагають відбільшості літніх водіїв медичне свідоцтво про здатністьуправляти автомобілем після досягнення певного віку (вінколивається від 65 до 80 років).

Тип автомобіля

Страховики складають тарифний довідник, в який входить звичайноблизько 20 груп автотранспортних засобів. Для деяких машин можутьзастосовуватися спеціальні тарифи страхування. Автомобілі групуються поознаками: максимальна швидкість, вартість, складність ремонту абознаходження запасних частин.

Багато страховиків вводять знижки зі страхових премій при страхуванністарих автомобілів. Величина таких знижок залежить від терміну експлуатаціїавтомобіля. Досвід показує, що власники більш старих машин подають меншепретензій, і тому індивідуальні витрати з обслуговування їх полісівменше витрат з обслуговування полісів страхування новішіавтомобілів.

 Район, де знаходиться стоянка

Можливо, район стоянки - не найкращий критерій для оцінки ризику,оскільки він не несе інформродної асоціації про те, де зазвичай використовується автомобіль.

Але тим не менше це питання залишається стандартним для багатьох форм заяв,і багато страховиків розробили дуже складні системи оцінки цьогопоказника.

Функціональне призначення транспортного засобу

Цей факт важливий тим, що дає страховикові інформацію про частинуможливих ризиків. Наприклад, машина пенсіонера, що використовується в приватнихцілях, знаходиться на дорогах менше, ніж машина комівояжера, що проїжджавзначні відстані. Чим більше часу машина знаходиться на дорозі,тим більше ризик аварії.

Для полегшення роботи андеррайтерів страховик у залежності відпризначення автомобілів розподіляє їх по групах (кожній групівідповідає свій рівень ризику).


Особи чи групи осіб, що мають право керувати автомобілем


Крім обмежень у функціональне призначення транспортногокошти страховики також обмежують і коло осіб, що мають право керуватиім. Під визначенням "будь-який водій" розуміється:

Будь-яка особа, яка керує транспортним засобом з дозволу або задорученням полісодержателя.

Існує застереження (що відноситься також до полісодержателю):

За умови, що керуючий автотранспортним засобом маєводійські права або мав їх і зберіг право на їх відновлення чиотримання.

Страховики зацікавлені у високому рівні професіоналізму водіяі не поставляться упереджено до страхувальника, якщо, наприклад, він забуввідновити свої водійські права. Зауважимо, що тут термінами

"полісодержатель" та "страхувальник" позначається одне й те ж обличчя. Устраховому сертифікаті використовується термін "полісодержатель"

Страхувальник часто обмежує коло осіб, що мають право керуватиавтомобілем (в обмін на зниження страхового тарифу). Іноді ж навнесення такого обмеження наполягає страховик (у випадках, колистрахується дуже дорогою або гоночний автомобіль). Вік водіятакож може бути одним із обмежуючих факторів. У випадку, коли колодопущених до керування осіб обмежений, страховий сертифікат повинен відображатице [5].

"Зелені картки"

Для автомобіліста, що збирається виїхати на автотранспортному засобіза кордон, бажано (а в багатьох випадках і обов'язково) отримати відстраховика "зелену карту". Цей документ дає гарантію того, щострахове покриття за полісом страхування цивільної відповідальності зашкоду, заподіяну третім особам, наявним у водія, відповідаємінімальним вимогам країни, в яку він направляється. Країни,перераховані в карті, мають національні бюро, які представляютьінтереси іноземців, що потрапили в аварію. Компенсація витрат іноземцівна покриття збитків третіх осіб здійснюється через ці бюро, які, всвою чергу, отримують компенсацію від бюро країни страхувальника-іноземця,а останні потім - від страховиків, які видали поліс. Багато страховиківмають за кордоном агентів, які представляють інтереси страхувальника.

Вимоги до атострахованію в різних країнах різні, і страховики,перевіряючи наявність "зеленої карти", вивіряє відповідність страхового покриттянаціональним вимогам країни візиту. Зазвичай при подорожі в іншістани здійснюється розширення страхового покриття за полісом (до повного).

У цьому випадку страхувальник несе додаткові витрати. Сама по собі

"зелена карта" видається безкоштовно, оскільки вона лише підтверджує наявністьстрахового поліса і те, що його дія поширюється і задовольняєнаціональним вимогам, що діють на території певних країн.

Однак, як правило, страхувальнику, який виїжджає за кордон на машині,необхідно покриття більше, ніж зазвичай. Зростання випадків використанняавтомобілів під час відпусток підштовхнув страховиків до вирішеннянадавати право безкоштовного забезпечення страхового покриття на термін до

30 днів у будь-який період під час дії поліса [7].

Страхування комерційного автотранспорту

Багато фірм страхують більше одного автомобіля. У випадку, якщострахується відносно невелике число автомобілів (скажімо, менше 10), тостраховик застосовує тарифи, які використовуються для страхування приватногоавтотранспорту, але існує декілька важливих винятків. Вони відносяться доповному страховому покриттю. У страхуванні комерційного автотранспорту незастосовується автоматичне додаткове покриття "пошкоджень самогоавтомобіля "і особистих речей.

Страхові тарифи зі страхування автотранспортних засобів компаній вищеставок по страхуванню приватних автотранспортних засобів через більшогоризику. Компанія зазвичай дуже інтенсивно використовує транспорт, щобмаксимізувати ефективність активів.

Ризики з комерційного автотранспорту більш детально описуються вспеціалізованій літературі. Однак важливо знати основні з доступних вцієї галузі страхових продуктів. Спеціальні страхові контрактиукладаються на:

> комерційний автотранспорт;
> спеціальні машини (екскаватори, самоскиди);
> сільськогосподарські машини і машини для лісових робіт;
> торговий транспорт;
> парк маин (зазвичай 10 або більше, застрахованих одним полісом)


Переглядів: 7113 | Додав: FreeDOM | Дата: 14.09.2012 | Коментарі (13)

Переглядів: 2251 | Додав: FreeDOM | Дата: 14.09.2012 | Коментарі (0)

1 2 3 »


Конструктор сайтів - uCoz
Copyright //strakhuvannya.at.ua © 2024