RSS
Страхування

Меню сайту

Пошук

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


 страхування військовослужбовців 


Питання-відповіді військовослужбовцям


 

             Відповідь: З 01 жовтня 2011 року умови призначення пенсій в разі втрати годувальника відповідно до статті 29 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» не змінилися. Однак, Законом України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» внесено зміни до статті 30 Закону, що містить перелік осіб, які мають право на пенсію в разі втрати годувальника, зокрема, зміни стосуються віку, після досягнення якого батьки та дружина набувають право на призначення пенсії в разі втрати годувальника.

 

              Так, частиною 4 статті 30 Закону визначено коло осіб, які вважаються непрацездатними членами сім'ї і мають право на призначення пенсії в разі втрати годувальника. Якщо, до 01.10.2011 непрацездатними членами сім'ї вважалися батьки та дружина (чоловік), якщо вони досягли пенсійного віку (чоловіки – 60 років, жінки – 55 років), то з 01.10.2011 непрацездатними членами сім'ї вважаються: батьки та дружина (чоловік), якщо вони досягли пенсійного віку встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».

 

             З 01 жовтня 2011 право на пенсію в разі втрати годувальника, не раніш як за 5 років до досягнення пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» мають батьки та дружини (якщо вони не взяли повторний шлюб) військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, які загинули, померли чи пропали безвісти в період проходження служби або померли після звільнення зі служби, але внаслідок поранення, контузії, каліцтва, одержаних при виконанні обов’язків військової служби (службових обов’язків), захворювання, пов’язаного з перебуванням на фронті, ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи чи виконанням інтернаціонального обов’язку.

Детальніше...

 

Порядок призначення та контроль за виплатою надбавок на непрацездатних членів сім'ї військовим пенс.          PDF                               Друк                     e-mail  

Середа, 29 лютого 2012, 07:47

 

Порядок призначення та контроль за виплатою надбавок на непрацездатних членів сім'ї військовим пенсіонерам

 

 

 

             Відповідно до пункту «а» статті 16 та пункту «а» статті 24 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» до пенсії за вислугу років або по інвалідності, що призначаються особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом (у тому числі до обчисленої в мінімальному розмірі), нараховується надбавка непрацюючим пенсіонерам, які мають на своєму утриманні непрацездатних членів сім’ї, що належать до осіб, які забезпечуються пенсією у разі втрати годувальника, - на кожного непрацездатного члена сім'ї в розмірі 50 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. При цьому надбавка нараховується тільки на тих членів сім'ї, які не одержують пенсійні виплати із солідарної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, державну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам, державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, допомогу на дітей одиноким матерям. За наявності права одночасно на пенсію, зазначені види допомоги і надбавку на непрацездатного члена сім'ї, до пенсії за  вислугу років або по інвалідності за вибором пенсіонера може бути призначено пенсію, державну соціальну допомогу або нараховано на цього члена сім'ї надбавку. За наявності в сім'ї двох або більше пенсіонерів кожний непрацездатний член сім'ї, який перебуває на їх спільному утриманні, враховується для нарахування надбавки тільки одному з пенсіонерів за їх вибором.

Детальніше...

 

До уваги інвалідів учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС                PDF                       Друк                     e-mail  

Вівторок, 03 січня 2012, 11:49

 

До уваги 

 

інвалідів учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС

 

 

 

 

 

                Повідомляємо, що з 01.01.2012 набирає чинності постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1210 «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», якою затверджено Порядок обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

 

               Згідно пункту 12 зазначеного Порядку у разі, коли розмір пенсійної виплати (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, сум індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім пенсій за особливі заслуги перед Україною) не досягає в інвалідів учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, щодо яких встановлено причинний зв'язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою: І групи - 285 відсотків; ІІ групи – 255 відсотків; ІІІ групи – 225 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, виплачується щомісячна державна адресна допомога до пенсії в сумі, що не вистачає до зазначених розмірів. Законом України «Про Державний бюджет України на 2012 рік» визначено такі розміри прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність: 01.01.2012 – 822,00 грн., 01.04.2012 – 838,00 грн., 01.07.2012 – 844,00 грн., 01.10.2012 – 856,00 грн., 01.12.2012 – 884,00 грн. Тобто, у разі переходу на пенсію відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» згідно Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи розмір пенсії має становити не менш, ніж:

Детальніше...

 

Що змінилося в пенсійному забезпеченні військовослужбовців?      PDF                       Друк                     e-mail  

Четвер, 13 жовтня 2011, 12:46

 

           Питання: Що змінилося в пенсійному забезпеченні військовослужбовців?

 

 

 

           Відповідь: Законом України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» внесено зміни до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

 

           З 01 жовтня 2011 року відповідно до внесених змін, змінюються умови призначення пенсії за вислугу років. Законом України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» передбачено поступове (протягом десяти років) збільшення вислуги, необхідної для призначення пенсії за вислугу років військовослужбовцям та деяким іншим категоріям громадян, при цьому вислуга років буде обчислюватися календарно. Тобто, вислуга років для визначення права на пенсію за вислугу років буде збільшуватися щороку по півроку з 20 років до 25 років, починаючи з 01.10.2011. Отож, право на пенсію за вислугу років, незалежно від віку, матимуть особи офіцерського складу, прапорщики і мічмани, військовослужбовці надстрокової служби та військової служби за контрактом, інші особи, зазначені у пунктах "б" - "д" статті 12 цього Закону (крім осіб, зазначених у частині третій статті 5 цього Закону), якщо вони звільнені зі служби:

 

           з 1 жовтня 2011 року по 30 вересня  2012 року і на день звільнення мають вислугу 20 календарних років та 6 місяців і більше;

 

           з 1 жовтня 2012 року по 30 вересня  2013 року і на день звільнення мають вислугу 21 календарний рік і більше;

 

           з 1 жовтня 2013 року по 30 вересня  2014 року і на день звільнення мають вислугу 21 календарний рік та 6 місяців і більше;

 

           з 1 жовтня 2014 року по 30 вересня  2015 року і на день звільнення мають вислугу 22 календарних роки і більше;

 

           з 1 жовтня 2015 року по 30 вересня  2016 року і на день звільнення мають вислугу 22 календарних роки та 6 місяців і більше;

 

           з 1 жовтня 2016 року по 30 вересня  2017 року і на день звільнення мають вислугу 23 календарних роки і більше;

 

           з 1 жовтня 2017 року по 30 вересня  2018 року і на день звільнення мають вислугу 23 календарних роки та 6 місяців і більше;

 

           з 1 жовтня 2018 року по 30 вересня  2019 року і на день звільнення мають вислугу 24 календарних роки і більше;

 

           з 1 жовтня 2019 року по 30 вересня  2020 року і на день звільнення мають вислугу 24 календарних роки та 6 місяців і більше;

 

           з 1 жовтня 2020 року або після цієї дати і на день звільнення мають вислугу 25 календарних років і більше.

Детальніше...

 

Чи можна провести перерахунок «військової» пенсії у зв’язку із присвоєнням чергового звання?                PDF                        Друк                     e-mail  

Четвер, 02 червня 2011, 09:11

 

Питання: Перебуваю у запасі і отримую пенсію за вислугу років, як колишній військовослужбовець. Нещодавно мені присвоєно чергове військове звання «майор». В перерахунку пенсії з урахуванням присвоєного звання мені відмовили. Чи правомірною є відмова?

 

Відповідь: Згідно частини 4 статті 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, яким присвоєні чергові військові (спеціальні) звання під перебування їх у запасі або у відставці, раніше призначені їм пенсії з урахуванням нових присвоєних військових (спеціальних) звань не перераховуються.

 

Більше статтей...

 

    Чому при вислузі 28 років пенсія обчислена за вислугу 27 років?

    Перерахунок пенсії інваліду війни І групи

    Чи можна зарахувати до страхового стажу при призначенні «військової» пенсії навчання на курсах

    Чи можлива індексація пенсії працюючим пенсіонерам

Згідно з Положенням про порядок і умови державного обов’язкового особистого страхування осіб рядового, начальницького та вільнонайманого складу органів і підрозділів внутрішніх справ України (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 листопада 1992 р. № 627) розмір страхової суми, яка підлягає виплаті, обчислюється на підставі мінімального прожиткового рівня (а не прожиткового мінімуму), розмір якого законодавцем не визначений. У цьому випадку суди, вирішуючи спір про розмір страхових сум, повинні керуватися постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 1992 р. № 488 «Про Умови державного обов’язкового особистого страхування військовослужбовців, військовозобов’язаних, призваних на збори, і порядок виплат їм та членам їх сімей страхових сум» та Указом Президента України від 12 липня 1995 р. № 610/95 «Про розмір страхових виплат за державним обов’язковим особистим страхуванням військовослужбовців і військовозобов’язаних, призваних на збори», якими передбачено, що цей розмір визначається виходячи із встановленого на час страхової події середньомісячного сукупного доходу на одного члена сім’ї, що дає право на отримання допомоги. До 1 грудня 2000 р. постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 1999 р. № 1527 «Про виплату цільової допомоги непрацездатним громадянам з мінімальними доходами» цей розмір встановлювався в сумі 46 грн., а з 1 грудня 2000 р. згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 10 листопада 2000 р. № 1686 «Про підвищення розмірів пенсій та інших соціальних виплат пенсіонерам» — 55 грн.

 

Ухвала Судової палати у цивільних справах Верховного Суду України

від 3 березня 2004 р.

(в и т я г)

 

У березні 2002 р. Я. звернувся до суду з позовом до Івано-Франківської обласної дирекції Національної акціонерної страхової компанії «Оранта» (далі — НАСК) про стягнення страхової суми. Позивач зазначав, що проходив службу в органах внутрішніх справ. Згідно з довідкою Івано-Франківської медико-соціальної експертної комісії Міністерства охорони здоров’я (далі — МСЕК) від 18 січня 1999 р., йому встановлено втрату 15 % професійної працездатності та виплачено страхову суму 615 грн., а з довідкою МСЕК від 17 липня 2000 р., — втрату 40 % професійної працездатності з урахуванням 15 %, встановлених раніше, та виплачено страхову суму в розмірі 1 тис. 150 грн. Вважаючи, що розмір страхової суми визначено неправильно, просив стягнути з НАСК 2 тис. 553 грн. недонарахованої страхової суми.

 

Івано-Франківський міський суд рішенням від 2 квітня 2002 р. залишив позов без задоволення.

 

Рішенням Апеляційного суду Івано-Франківської області від 6 червня 2002 р. рішення суду першої інстанції скасовано й позов Я. задоволено частково: постановлено стягнути з відповідача на його користь 2 тис. 553 грн. недоплаченої страхової суми, а також 51 грн. державного мита.

 

У касаційній скарзі Івано-Франківська обласна дирекція НАСК просила скасувати рішення апеляційного суду та залишити в силі рішення суду першої інстанції, посилаючись на порушення судом норм матеріального права.

 

Судова палата у цивільних справах Верховного Суду України дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.

 

Задовольняючи позов про стягнення страхової суми, суд апеляційної інстанції виходив з положень постанови Кабінету Міністрів України від 19 серпня 1992 р. № 488 «Про Умови державного обов’язкового особистого страхування військовослужбовців, військовозобов’язаних, призваних на збори, і порядок виплат їм та членам їх сімей страхових сум», п. 6 якої передбачено у випадку втрати застрахованим працівником міліції працездатності внаслідок захворювання, отриманого в період проходження служби, виплату страхової суми, розмір якої визначається виходячи зі ступеня втрати працездатності та розміру мінімального прожиткового рівня, який, на думку апеляційного суду, на час встановлення та зміни розміру втрати позивачем працездатності становив відповідно 90 грн. 70 коп. та 118 грн. 30 коп.

 

Проте з таким висновком суду погодитися не можна, оскільки неправильне застосування судом норм матеріального права призвело до неправильного вирішення справи.

 

Так, визначаючи розмір страхової суми, яка підлягає виплаті, суд не врахував, що розмір мінімального прожиткового рівня (а не прожитковий мінімум), на підставі якого обчислюються страхові суми згідно з Положенням про порядок і умови державного обов’язкового особистого страхування осіб рядового, начальницького та вільнонайманого складу органів і підрозділів внутрішніх справ України (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 листопада 1992 р. № 627), законодавцем не визначений.

 

Встановлення розміру страхових сум за цим страхуванням здійснюється відповідно до названої вище постанови Кабінету Міністрів України від 19 серпня 1992 р. № 488, а також Указу Президента України від 12 липня 1995 р. № 610/95 «Про розмір страхових виплат за державним обов’язковим особистим страхуванням військовослужбовців і військовозобов’язаних, призваних на збори» і визначається виходячи із встановленого на час страхової події середньомісячного сукупного доходу на одного члена сім’ї, що дає право на отримання допомоги. До 1 грудня 2000 р. постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 1999 р. № 1527 «Про виплату цільової допомоги непрацездатним громадянам з мінімальними доходами» цей розмір визначався в сумі 46 грн., а з 1 грудня 2000 р. — 55 грн. згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 10 листопада 2000 р. № 1686 «Про підвищення розмірів пенсій та інших соціальних виплат пенсіонерам».

 

Прожитковий мінімум встановлюється законами України; зокрема, ст. 2 Закону від 5 жовтня 2000 р. № 2025-III «Про затвердження прожиткового мінімуму на 2000 рік» визначено, що встановлений мінімум на 2000 р. застосовується для загальної оцінки життя в Україні. З таких підстав суд першої інстанції правильно відмовив у задоволенні позову.

 

Зважаючи на те, що рішення суду першої інстанції було помилково скасовано судом апеляційної інстанції, Судова палата у цивільних справах Верховного Суду України касаційну скаргу Івано-Франківської обласної дирекції НАСК задовольнила, рішення апеляційного суду скасувала, а рішення суду першої інстанції залишила без зміни.

 

Цей  Закон  відповідно  до Конституції України ( 254к/96-ВР )

визначає основні засади державної  політики  у  сфері  соціального

захисту  військовослужбовців та членів їх сімей,  встановлює єдину

систему   їх   соціального   та   правового   захисту,    гарантує

військовослужбовцям та членам їх сімей в економічній,  соціальній,

політичній   сферах   сприятливі   умови   для    реалізації    їх

конституційного   обов'язку   щодо  захисту  Вітчизни  та  регулює

відносини у цій галузі.

{  Закон доповнено преамбулою згідно із Законом N 328-V ( 328-16 )

від 03.11.2006 }

 

   



Переглядів: 2557 | Додав: FreeDOM | Дата: 14.09.2012 | Коментарі (1)

Переглядів: 1230 | Додав: FreeDOM | Дата: 14.09.2012 | Коментарі (0)

1 2 3 »


Конструктор сайтів - uCoz
Copyright http://strakhuvannya.at.ua © 2017