RSS
Страхування

Меню сайту

Пошук

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


 страхування банківських гарантій 


Банківська гарантія є випущене банком-гарантом письмове зобов’язання, умови якого зобов’язують виплатити замовнику певну суму у випадку невиконання постачальником умов контракту. Гарантія забезпечує виконання постачальником зобов’язань як за контрактом та поверненню авансового платежу, так і по неустійках і пенями, нарахованих з моменту виникнення у замовника права на їх нарахування. Закон № 94-ФЗ передбачає кілька способів забезпечення виконання зобов’язань за державним (муніципальному) контракту, в тому числі:

безвідклична банківська гарантія;

договір поруки;

заставу грошових коштів.

 

Конкретний спосіб забезпечення виконання контракту вибирає сам учасник торгів. Однак досить обмежений вибір ще більше звужується тим, що інститут поруки у нашій країні знаходиться поки в зародковому стані, а що стосується застави грошових коштів, то його здійснення вимагає виведення фінансів з виробничого обороту. Тому банківська гарантія залишається практично єдиним інструментом забезпечення виконання зобов’язань, що відкриває постачальнику доступ на ринок держзамовлення. ВАЖЛИВО: Способів забезпечення виконання зобов’язань може бути лише три:

 

безвідклична банківська гарантія;

договір поруки;

заставу грошових коштів.

 

Банківські гарантії від страхових компаній, як і страхування відповідальності за контрактом, державними (муніципальними) замовниками не приймаються Ще недавно оформити фінансову гарантію виконання контракту можна було відносно малою кров’ю, зокрема страхуванням відповідальності за контрактом або ж банківською гарантією від страховика. В даний час ФАС Росії вже не визнає фінансовою гарантією страхування відповідальності за контрактом. Страхові компанії не змогли виробити навіть мінімальні стандарти надання цієї послуги. Питання в тому, що вважати страховим випадком. За загальноприйнятим нормам страхування страховий випадок визнається таким лише за ненавмисному дії застрахованої особи, будь то страхування автомобіля на випадок пошкодження в ДТП або страхування промислового об’єкта від пожежі. І в тому і в іншому випадку умисел на вчинення аварії або підпал автоматично виводять подію з переліку страхових випадків. За цією логікою, не виконання постачальником або підрядником умов договору (контракту) завжди є умисним, а значить, перебуває поза площиною страхових ризиків.

Образно кажучи, якщо на виробництві стався пожежа чи повінь, що перешкодили виконанню замовлення, то такі обставини можуть бути визнані страховими. Якщо ж виконання контракту перешкодило падіння фондового ринку або відсутність на рахунках підприємства коштів на виплату зарплати робітникам, то такі обставини відносяться до стандартних бізнес-ризиків і страховкою не покриваються. Знову ж таки, навіть у разі настання обставин непереборної сили начебто пожежі, відшкодуванню підлягає лише вартість застрахованого обладнання і постраждалого об’єкта нерухомості (при наявності відповідного страхового поліса). Читайте Закон № 94-ФЗ: При складанні тендерної документації замовник або уповноважений орган за своїм бажанням може встановити вимоги забезпечення заявки на участь в торгах, так само як і вимога забезпечення виконання контракту в розмірі не більше 30% початкової (максимальної) ціни контракту. При великих замовленнях, якщо ціна контракту перевищує 50 млн руб, встановлення вимог забезпечення виконання контракту є обов’язковим. Вимоги до забезпечення встановлюються в межах 10-30% від початкової (максимальної) ціни контракту, але не менше ніж в розмірі авансу, якщо контрактом передбачена виплата авансу. Якщо ж розмір авансу становить більше 30% від ціни контракту, то розмір забезпечення не може перевищувати розмір авансу на 20%. Якщо мова йде про постачання нових машин і устаткування з ціною лота від 50 млн руб, а також постачання медобладнання будь-якої вартості, встановлення вимог забезпечення контракту є обов’язковим.

Визнання такого випадку страховим зовсім не означає, що страховим випадком буде визнано невиконання контракту перед замовником через втрати у вогні виробничого обладнання. Щоб довести зв’язок між цими подіями, постачальнику доведеться звертатися з суду. Аналогічно – замовнику, якщо вона, навпаки, бажає довести відсутність зв’язку з цим і вимагати виконання контракту у що б то не стало. За відсутності чіткого законодавчого регулювання цих питань страхування відповідальності за контрактом вирішено вивести з переліку способів забезпечення виконання контракту. Така ж ситуація склалася з банківською гарантією страхових організацій. Відповідно до Федерального закону від 02.12.1990 № 395-1 "Про банки і банківську діяльність” видача банківської гарантії є банківською операцією, що виробляються тільки на підставі ліцензії, що видається Банком Росії. Кредитним ж організаціям заборонено займатися страховою діяльністю. Не будучи кредитною організацією, страховик не може отримати ліцензію Банку Росії на здійснення банківських операцій. Таким чином, страхові організації виявилися повністю видавлені з ринку фінансового посередництва між державою і постачальниками. Але страховки коштували дешево і видавалися в заявному порядку. Банківська гарантія за контрактом – задоволення досить дороге. У середньому по ринку вартість її починається від 2-3% від суми забезпечення, але не менше 20 тис. руб, що досить вагома сума для малого бізнесу. Отримати банківську гарантію так само складно, як кредит. Сума винагороди, на яку розраховує банк, залежить від наявності регулярних стабільних щомісячних оборотів за розрахунковими рахунками, причому бажано – в банку-поручителя. На мінімальну величину комісії з гарантії можуть розраховувати тільки ті компанії, чиї кредитові обороти по рахунках складають не менше 70% від суми кредиту. З оборотами менше 20% гарантію можна отримати не менш ніж під 5% річних від суми банківської гарантії за термін її дії. Коментар фахівця Тетяна Тихонова, директор департаменту корпоративного кредитування ВАТ "Бінбанку” відповідно до вимог Закону № 94-ФЗ пропонує своїм клієнтам наступні кредитні продукти: Для забезпечення заявок на участь у конкурсах / аукціонах банком надаються банківські гарантії і грошові кошти, внесені в якості забезпечення у формі депозиту. ЦЕ ТРЕБА ЗНАТИ: У рамках забезпечення виконання державного або муніципального контракту виділяються різновиди гарантій:

 

гарантія виконання умови контракту. Наприклад, гарантія поставки продукції для державних (муніципальних) потреб;

гарантія на період дії гарантійних зобов’язань постачальника (підрядника, виконавця) щодо державного чи муніципальних контрактом. Така гарантія забезпечує виконання обов’язків перед замовником в період гарантійного терміну. Стандартна ситуація – ремонт поставленого в рамках виконання замовлення обладнання;

гарантія, що забезпечує якість товару, робіт чи послуг, а також термін надання гарантії якості. Така гарантія забезпечує якість поставленої продукції чи наданих послуг, і терміни поставки на тому рівні, який був обіцяний постачальником заздалегідь, наприклад, у заявці виконавця державного замовлення, поданої до конкурсної комісії.

 

Отримання гарантії пов’язано з оцінкою фінансових показників підприємства. За загальноприйнятим правилам, банківську гарантію можуть отримати юридичні особи або індивідуальні підприємці, які відповідають наступним вимогам:

 

термін існування організації не менше 9 місяців;

робота в галузі за профілем проведених торгів не менше 6 місяців;

 

Мало шансів отримати банківську гарантію у тих, хто не зможе довести наявність у себе необхідної матеріальної бази. У банків поки немає чітких методик оцінки, чи достатньо у клієнта техніки і обладнання для виконання держзамовлення, наскільки вистачає персоналу для виконання робіт. Якщо в якості доказів своєї бізнес-спроможності клієнт пред’являє договори з субпідрядниками на виконання робіт, то банк зажадає надання документації про фінансову спроможність субпідрядників. Також банк може запросити рекомендаційні листи від контрагентів і партнерів, або будь-які інші документи на свій розсуд. Але в будь-якому випадку рішення про видачу гарантії приймає виходячи з дуже суб’єктивних уявлень співробітників банку про серйозність намірів постачальника.

При спілкуванні з банком на предмет надання гарантії за контрактом вступають в силу ті ж схеми, що при отриманні будь-яких інших банківських послуг: постійним клієнтам знижка. Постійним клієнтам банки можуть відкрити кредитні лінії, для того щоб виконавець за контрактом міг брати участь у великій кількості конкурсів або аукціонів. Банківська гарантія може обійтися дешевше, якщо попередньо клієнт оформляв тендерний кредит для забезпечення заявки на участь у конкурсі / аукціоні.

 

Як правило, розмір забезпечення заявок на участь у конкурсі / аукціоні не перевищує 5% від початкової ціни контракту і надається на термін розгляду конкурсних заявок, який складає в середньому близько 30 днів. Надання даних кредитних продуктів не пов’язане з високим ризиком для Банку, тому що грошові кошти, внесені в якості забезпечення заявки на участь в аукціоні, повертаються на наш розрахунковий рахунок протягом 5 робочих днів і є джерелом погашення наданих кредитних коштів, тим самим, мінімізуючи ризики неповернення кредитних коштів та їх нецільового використання. У разі якщо умовами контракту на право укладення, якого проводиться конкурс не передбачено надання надалі учасником конкурсу забезпечення виконання контракту у вигляді кредитних продуктів, наприклад, є домовленість що забезпечення буде надано у вигляді поруки сторонньої організації, або воно взагалі не потрібне, то за умови хорошого фінансового становища клієнта, наявності позитивного досвіду участі в подібних конкурсах йому можуть бути надані кредитні продукти на більш пільгових умовах, в т. ч. і без надання заставного забезпечення, а тільки під поручительство власників бізнесу. Для забезпечення виконання державного контракту банком, в основному надаються банківські гарантії і рідше грошові кошти, внесені в якості забезпечення у формі депозиту. Розмір забезпечення виконання контракту, як правило, становить від 10 до 30% від початкової ціни контракту і надається на термін дії контракту. В даному випадку надається забезпечення є більш високоризикованим, т.к. при наданні таких кредитних продуктів Банк приймає на себе ризик платежу за зобов’язаннями клієнта з наступним відшкодуванням цих витрат за рахунок клієнта. Основним джерелом погашення зобов’язань клієнта перед Банком буде грошовий потік від оплати виконаного контракту або поточної діяльності клієнта і при аналізі таких проектів дотримуються певні вимоги до фінансового стану і до заставного забезпечення. Зокрема якщо у клієнта хороше фінансове становище, є позитивний досвід постачання товарів, виконаних робіт або послуг, є необхідні ресурси для виконання контракту, то банк, приймаючи до уваги надійність замовника, може схвалити Клієнту кредитування під частковий заставу. Якщо ж платоспроможність клієнта викликає сумнів у Банку, зокрема у нього відсутній досвід виконання робіт передбачених контрактом, він не володіє всіма необхідними ресурсами для виконання контракту, недостатньо власних коштів для виконання контракту і планується залучення кредиту, то в цих випадках потрібно високоліквідне забезпечення у вигляді нерухомості або 100% грошового забезпечення у формі депозиту або власних векселів банку. Як правило, банк, розглядаючи заявку клієнта про надання кредитних продуктів для забезпечення заявки на участь у конкурсі одночасно розглядає можливість надання кредитних продуктів для забезпечення виконання контракту, тим самим приймаючи і розуміючи ризики які несе проект в цілому. Що стосується розміру комісії за надання банківських гарантій, то вона визначаються індивідуально і залежить від терміну гарантії і ризику, який несе в собі проект, в середньому по ринку винагороду за банківськими гарантіями становить 2-4% річних, що стосується відсоткової ставки за наданими коштами, то в середньому по ринку вона становить 8-12%. та її величина залежить від тих же умов що і комісія за банківськими гарантіями. Загалом же за останні кілька років у компаній спостерігається істотне збільшення попиту на вищевказані кредитні продукти. Причиною цьому є своєчасна оплата за держконтрактами і надійність замовників. Наявність договорів з державними установами позитивно впливає на імідж компанії і є підтвердженням високої якості надаваних нею послуг.

 

Типова документація, запитувана банками при розгляді заявки на видачу гарантії на забезпечення виконання контракту

 

Бухгалтерська

 

звітність

 

Бухгалтерські баланси за чотири останні звітні періоди з відміткою податкового органу про прийом

 

На вимогу банку – розшифровки статей активу і пасиву балансу

 

Для суб’єкта малого підприємництва – патент або повідомлення, які свідчать про застосування спрощеної системи оподаткування. Податкова декларація з податку, що сплачується у зв’язку із застосуванням УСН.

 

Довідки з податкового органу про відкриті банківські рахунки та наявність / відсутність простроченої заборгованості

 

Свідоцтва на право власності з правовстановлюючими документами, договори оренди напомещенія, використовувані в процесі господарської діяльності

 

Аудиторський висновок або з правка за підписом керівника та головного бухгалтера про те, що аудиторська перевірка не проводилася

 

Довідки з банків , де обслуговується клієнт:

 

- Про обороти за відкритими розрахунковими рахунками за останні 6 місяців;

 

- Про наявність / відсутність картотек за відкритими розрахункових рахунках;

 

- Про наявність / відсутність позикової заборгованості;

 

- Про кредитну історію

 

Договори, в яких заявник є позичальником, заставником, поручителем, зобов’язання за якими не виконані

 

Довідка про наявність / відсутність простроченої заборгованості по заробітній платі перед працівниками на поточний момент

 

Фінансово-

 

економічний

 

обгрунтування

 

кредитуемой угоди

 

Протокол уповноваженого органу про вчинення значного правочину (якщо не представлений бухгалтерський баланс)

 

Бізнес-план або техніко-економічне обгрунтування укладається контракту

 

Копія контракту

 

Договори та контракти, що підтверджують цільове використання цього кредиту

 

Документи про заставу

 

Цінні папери, виписка з реєстру власників іменних цінних паперів , з відсутністю обтяжень на зазначені акції

 

Договір гарантійного депозиту (вкладу)

 

Довідка по переданому в заставу товару, завірена печаткою та підписом керівника і головного бухгалтера, що містить:

 

- Повне і точне найменування товару (із зазначенням ГОСТу, артикулу, марки);

 

- Балансова вартість;

 

- Місце знаходження товару

 

Документи, що підтверджують право власності на транспортний засіб, передане в заставу (ПТС, свідоцтво про реєстрацію ТЗ, договір купівлі-продажу, документи про оплату). Розшифровка рядка балансу, на якій враховуються транспортні засоби

 

Документи, що підтверджують право власності заставника на нерухоме майно, передане в заставу

 

Звіт про оцінку ринкової вартості майна, виконаний незалежним оцінювачем

 

Технічний паспорт БТІ, експлікація до поверхового плану, довідка БТІ

 

Платіжні доручення про сплату орендних та земельних платежів

 

Згода власників нерухомості на здачу майна в заставу

 

Документ, що підтверджує сплату державного мита за реєстрацію застави

 

При заставі житлового приміщення: фінансово-лицьової рахунок і виписки з будинкової книги

 

При заставі нежитлового приміщення , переведеного з житлового :

 

постанови голови адміністрації про переведення приміщення з житлового в нежитлове

 

При заставі будівлі, споруди або об’єкта незавершеного будівництва разом з правом оренди земельної ділянки:

 

- Договори оренди земельної ділянки, зареєстровані в органі з підшиті кадастровим планом;

 

- Постанови голови адміністрації про надання земельної ділянки в оренду;

 

- Кадастрова виписка про об’єкт нерухомості або кадастровий паспорт об’єкта нерухомості

 

Про роз’яснення норм Федерального закону від 21.07.2005 № 94-ФЗ "Про розміщення замовлень на поставки товарів, виконання робіт, надання послуг для державних і муніципальних потреб” в частині забезпечення виконання державного контракту. Лист ФАС Росії від 17.03.2011 № АК/9281 про роз’яснення норм Федерального закону від 21.07.2005 № 94-ФЗ "Про розміщення замовлень на поставки товарів, виконання робіт надання послуг для державних і муніципальних потреб” (далі – Закон про розміщення замовлень) в частині забезпечення виконання державного контракту. Відповідно до п. 15.2 ч. 15 ст. 22, п. 9 ч. 4 ст. 34 і п. 11 ч. 3 ст. 41.6 Закону про розміщення замовлень документація про торги повинна містити розмір забезпечення виконання державного або муніципального контракту, термін і порядок його надання у разі, якщо замовником, уповноваженим органом встановлено вимогу забезпечення виконання контракту. Замовник, в якості забезпечення виконання державного контракту, може приймати безвідкличну банківську гарантію, виданої банком або іншою кредитною організацією, договір поруки або грошові кошти, передані Замовнику в заставу, у тому числі у формі вкладу (депозиту), у розмірі забезпечення виконання контракту. Таким чином, приймати простий вексель, в якості забезпечення виконання державного контракту, неправомірно. При цьому відповідно до ч. 4 ст. 29, ч. 4 ст. 38 і ч. 19 ст. 41.12 Закону про розміщення замовлення (у ред. Федерального закону від 27.07.2010 N 240-ФЗ) у разі, якщо замовником, уповноваженим органом встановлено вимогу забезпечення виконання контракту, контракт укладається лише після надання учасником розміщення замовлення, з яким укладається контракт, безвідкличної банківської гарантії, виданої банком або іншою кредитною організацією, договору поруки або передачі замовнику в заставу грошових коштів, у тому числі у формі вкладу (депозиту), у розмірі забезпечення виконання контракту, передбаченому конкурсною документацією, документацією про аукціон або документацією про відкритому аукціоні в електронній формі відповідно. На підставі викладеного ФАС Росії вважає, що відповідно до частини 1 статті 29, частини 1 статті 38 і частини 11 статті 41.12 Закону про розміщення замовлень учасник розміщення замовлення, з яким укладається державний чи муніципальний контракт визнається уклонившимся від укладення державного або муніципального контракту у разі не надання безвідкличної банківської гарантії, виданої банком або іншою кредитною організацією, договору поруки або передачі замовнику в заставу грошових коштів, у тому числі у формі вкладу (депозиту), у розмірі забезпечення виконання контракту, передбаченому документацією про торги. Також ФАС Росії звертає увагу, що, у випадку, якщо договір поруки складений особою, невідповідним вимогам, встановленим положеннями Закону про розміщення замовлень, таке забезпечення виконання державного або муніципального контракту є неналежним, і вважається не наданим.\

 

Страхова компанія «ФІНЕКС» відповідно до Закону України «Про страхування»,  Закону України «Про туризм», «Правил добровільного страхування фінансових ризиків» від 16.10.2006 р., ліцензії на право здійснення страхової діяльності серії АВ №299102 від 28.11.2006 р., виданої Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України, здійснює  страхування ризиків Страхувальника, пов’язаних з видачою гарантії та зобов’язується здійснити виплату страхового відшкодування у разі настання страхового випадку.

Страховий випадок

 

Страховим випадком є факт виконання Страхувальником зобов’язань за  Банківською гарнатією  у разі порушенням процесу про визнання Туристичної компанії банкрутом внаслідок виникнення обставин неплатоспроможності Туристичної компанії відповідно до чинного законодавства в частині покриття витрат Туриста з його повернення в місце постійного проживання, а також відшкодування  вартості ненаданих послуг, передбачених Договором на туристичне обслуговування (ваучером).

Скільки це коштуе

 

Страхова сума визначається в межах максимальних грошових зобов'язань Страхувальника, визначених у Банківській гарантії: 20 000 ЄВРО, 10 000 ЄВРО, 2 000 ЄВРО.




Переглядів: 2557 | Додав: FreeDOM | Дата: 14.09.2012 | Коментарі (1)

Переглядів: 1230 | Додав: FreeDOM | Дата: 14.09.2012 | Коментарі (0)

1 2 3 »


Конструктор сайтів - uCoz
Copyright http://strakhuvannya.at.ua © 2017